Thursday, November 24, 2011

2
comment

Antara seorang adik dan abang

Antara seorang adik dan abang

aku cuba memahami diri aku tapi….apa yg aku xdpt nk ungkap kenapa aku terlalu sayangkan org….walaupun dia xde kne mengena dgn family aku……aku tetap sayang dia…tak kira apa yg dia buat terhadap aku,aku tetap sabar menjaga dia walaupun sakit hati aku dia buat aku xkisah…aku tak tahu knapa aku terlalu sayangkan dia…sayangnya aku kepada dia dah lebih aku sayangkan nyawa aku…..walaupun dia tak tahu tapi aku nak dia sedar..selama nih aku marah dia,xlayan dia sbb aku nk dia sedar yg aku nk dia jadi manusia yg baik..aku nk dia jdi penganti aku..aku nk dia paham perasaan aku sebagai seorang(….) bukan aku suka2 marah dia tapi aku xsanggup nk lihat dia hancur…dah banyak kali dia janji tapi tak ada satu pun yg dia buat…semua hanya dibibir semata…dah banyak kali dia minta maaf tapi dia masih buat lagi….inilah punca utama aku berubah secara drastic….setiap kali aku maafkan dia..ade je masalah yg dia buat dkat aku…aku nak dia tahu tak kira apa pun yang berlaku aku akan sentiasa ada melindungi dia…walaupun suatu saat dia pun akan membenci aku seperti mana adik angkat aku pernah buat…aku tak nak dia ikut kawan2 aku yg dah rosak tuh…tapi dia “DEGIL’’dia xnak dengar cakap aku… padahal apa yg aku buat aku nak lindungi dia dripada ikut perangai kawan2 aku tu….bukan aku taknak sms or call bila aku sms dia dia bukan nak sms dgn aku buktinya…hantar sms pendek sebijik cam budak yg dia benci sms dia…nk taknak je jawab…sebelum ni…first time aku kenal dia…dia baik slalu dengar cakap aku..mesti dlm pkul7 dia dh sms aku…mmg full la..tpi sjak nulan may dia dah mula brubah dia dh x sms aku mcm dulu..bila sms akhirnya aku akan cakap seorang diri…ada pulak time dia cakap ‘’nak tido’’ padahal baru je kol 10..apa yg aku tahu dia tido kol 1 pagi..itu la sebab aku dh xbole nk sms dia..aku tahu aku menganggu..sama la cm dulu bila time dia tgk tv…bila aku sms dia..aku Tanya ‘’menganggu ke??’’di pun jawab “tak” tapi skarang….baru tnya dah kata “bye,nk tgk tv”…..hancurnya hati aku..bila dia buat aku cmtu…selama nih aku berkorban masa,tenaga…everything utk dia…barang tinggal sanggup cari jalan nk cari walaupun time tuh aku ade klas..tpi sbb kasihnya aku pada dia..aku sanggup kene denda…ketuk ketampi 100 kali sbb lewat masuk kelas…hampir semua perkara aku dah korbankan…dia??nk minta datang skola pun xnak..sbb nk jalan2…pernah x dia fikir aku???sedangkan aku sanggup redah kampong balik kL nk jumpa dia..tapi ini BALASAN yg aku dapat?...
apa2pun semua salah aku semua salah aku..dia??semua betul…aku dah tak tahu la nak cakap apa..dia mmg budak manja..sbb tu aku sayang dia…korang xkn paham aku…aku ni kasih sayang kurang…dia la tmpat aku bergantung kasih sayang tpi dia buat aku mcm ni…mungkin betul lah kan kata org tua…bila dia dah dapat apa yg dia nak dia TINGGALKN KITA MACAM SAMPAH!!! Bia sampai busuk berulat….atau tanam….kenapa kau tak paham aku..sedangkn aku paham kau…knapa…sbelum aku mati aku nak ade org yg menyayangi aku…..
disini berakhirnya kisah ini terima kasih sbb membaca!!!wahai teman

2 comments:

yasminirdina said...

erk??? sabar je la... sorry kalau tanya sape dia tu? suka hatilh nk jwb ke tak....:)

Muhammad Alfath said...

azahari